Jean Baptiste Camille Corot
1796-1875
Corot Locations
French painter, draughtsman and printmaker.
After a classical education at the College de Rouen, where he did not distinguish himself, and an unsuccessful apprenticeship with two drapers, Corot was allowed to devote himself to painting at the age of 26. He was given some money that had been intended for his sister, who had died in 1821, and this, together with what we must assume was his family continued generosity, freed him from financial worries and from having to sell his paintings to earn a living. Corot chose to follow a modified academic course of training. He did not enrol in the Ecole des Beaux-Arts but studied instead with Achille Etna Michallon and, after Michallon death in 1822, with Jean-Victor Bertin. Both had been pupils of Pierre-Henri Valenciennes, and, although in later years Corot denied that he had learnt anything of value from his teachers, his career as a whole shows his attachment to the principles of historic landscape painting which they professed. Related Paintings of Jean Baptiste Camille Corot :. | View of the Colosseum from the Farnese Gardens (mk09) | The Colosseum View frome the Farnese Gardens | Une matinee (mk11) | Moine italien assis (mk11) | Venice,the Piazzetta,August-September (mk05) | Related Artists: Albert Dubois-PilletFrench, 1846-1890.was a French painter and army officer. He graduated from the École Imp??riale Militaire at Saint-Cyr in 1867. He fought the Franco-Prussian War, during which he was made prisoner by the Germans. He started painting after the war, inspired by the Neoimpressionists. oscar bjorckfödd 15 januari 1860 i Stockholm, död av en hjärtattack i sitt hem klockan 03.00 den 5 december 1929, var en svensk konstnär och professor vid Konsthögskolan 1898-1925, och från 1918 även vice preses.
Åren 1877-1882 var han elev till Edvard Pers??us vid konstakademins principskola och målade bland annat prisämnena Loke fängslas af asarne (1880), Gustaf Vasa inför kung Hans (1881) och Den förlorade sonens återkomst (1882, belönad med kungliga medaljen). 1883 fick Björck akademiskt resestipendium och vistades vintern 1883?C84 i Paris. Vintern 1884?C85 reste Björck till M??nchen, målade några porträtt, bland annat ett i helfigur av sin hustru. Våren 1885 flyttade han till Venezia och på hösten till Rom. Där målade han den stora modelltavlan Susanna (Göteborgs museum) och Romerska smeder (galleriet i Washington, en skiss till samma tavla finns i Göteborgs museum). 1887 målades i Venezia Veneziansk saluhall (nationalmuseum), Lördagsmässa i Markuskyrkan och andra tavlor.
Efter en sommarvistelse på Skagen, där han förut tillbringat två somrar, 1882 och 1884, bosatte sig Björck 1888 i Stockholm. Han har sedan huvudsakligast målat porträtt. Bland dessa kan nämnas flera av konung Oscar (bland dem ett på Skokloster, ett i helfigur på Drottningholm, ett med krona och mantel, på Stockholms slott, ett som övergick i tyske kejsarens ägo), prins Eugen vid staffliet (nationalmuseum, 1895), kronprins Gustaf (Stockholms slott, 1900), konstnärens hustru (helfigur, 1891, Göteborgs museum) och friherre Nordenfalk (konstakademien, 1892). Dessutom skapade han några landskap, ett par genrebilder och olika dekorativa målningar.
Från 1889 var han ledamot vid konstakademin och lärare vid Konsthögskolan. 1898 blev han professor.
Björck var kommissarie för konstavdelningen vid Stockholmsutställningen 1897 och vid Baltiska utställningen 1914 samt för den svenska utställningen i London 1924. PIENEMAN, Jan Willem.b. 1779, Abcoude, d. 1853, Amsterdam,Painter, teacher, engraver and museum director. He trained with a wallpaper painter in Amsterdam, and at the same time he followed courses at the Amsterdam Stadstekenacademie, where he soon distinguished himself. His artistic and didactic gifts were recognized by the Napoleonic government, which in 1805 appointed him professor of drawing at the artillery and engineering school in Amersfoort. In 1816 he was appointed assistant director of the Mauritshuis at The Hague by William I. He frequently spent time at the Dutch court, where he gave painting lessons to Queen Wilhelmina and painted many portraits of members of the royal family. He also produced a few engravings.
|